oh my lord

Idag såg jag det konstigaste jag bevittnat på länge. Inne på ICA stod en udda man som tycktes prata med ungefär alla han såg. Funderade inte så mycket på det eftersom jag hade hörlurarna på och inte hörde ett ord av vad han sa. I kassan såg jag dock att de flesta undvek att ställa sig i samma kö varav de andra köerna växte sig längre och längre medan den som mannen stod i var helt tom.

När jag hade handlat klart och kom ut så satt mannen på en bänk ute på torget och hade köpt sig en Jättfranska. Han kanske är hungrig tänkte jag när han öppnade förpackningen, eller så vill han mata fåglarna trots skylten som sitter bakom honom på väggen som klart och tydligt säger att det är förbjudet. Men nej, mannen tar fram ett par brödskivor och mosar ner dem i sina svarta skinande skinnskor. Med skorna fortfarande på fötterna! Inte för att det finns någon vits med att mosa ner bröd i tomma skor heller, men ändå. Man får ju liksom plats med mer bröd om skorna är tomma. Men varför? Hade han skoskav? Ville han att brödet skulle suga ur svetten från hans varma fötter? Tyckte han att det blev godare om det fick marinera lite först?

Eftersom jag inte är en person som gillar att stirra på andra, hur konstiga saker de än gör, så gick jag snabbt därifrån och fortsatte fundera över vad det är för vits med att stoppa franskbröd i skorna.

Kommentarer
Postat av: William

Franskbröd ger god isolering, detta är ett gammalt och beprövat knep som används flitigt nere i europa. Tjeckerna brukar använda rågbröd när det är riktigt kallt, även om alla nog kan instämma att det vita franskbrödet känns snäppet mer fashionabelt.

Postat av: Linda E

William: It all makes sense now! ;)

2007-05-07 @ 22:25:42
URL: http://mirandaail.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback