Blood

Blood

You are my sister
And I love you


Crush

Nu kommer jag ihåg varför det var så jobbigt att var tonåring. Alla dessa förälskelser i pojkar som man inte ens känner. Inte trodde jag att jag skulle uppleva det igen. Tydligen var jag bättre på det här när jag var femton. Måste gör nåt åt saken.

Whoot!

Nu har jag diskat.

Det ska firas med en snus.

Och ja, jag var tvungen att skriva om det. Varje tillfälle då jag diskar är värt att minnas.

Cold Kitty

 

Idag har jag oavsiktligt råkat stängt in katten Monster i
kylskåpet i en hel kvart. Kalla hjärtskärnade jamningar
uppmärksammade mig på misstaget.

Jag vet inte riktigt om jag ska skylle mig själv eller katten.
Det var ju trots allt hon som kröp in där till att börja med.

För roligt för att inte fyllas i


Mina sämre sidor del 4; oförmågan att släppa saker

Jag måste verkligen "give myself a break"! Är det inte det ena så är det det andra. Idag har det varit; stress för min obefintliga ekonomi, stress över att bo i ett kaos med möblerna i mitten av rummet (pga omtapetsering) och stress över att hyra ut lägenheten i sommar. Och trots att det mesta faktiskt löste sig på en gång (färdigtapetserat, uthyrd lägenhet och därmed betydligt bättre ekonomi i sommar åtminstone) så uppstår såklart ny orosmoment. Kan jag lita på bruden som ska bo här i sommar? Tänk om hon ångrar sig? Och: när ska jag få nån ordning på mitt hem??  

Herreguh, lugna ner dig!

Skapa!




[Klicka!]

Bob Hansson måste vara ett geni

ANDAS

andas är att välja,
att kyssa en främling i nacken, säga "hoppsan":

andas är att välja
plötsligheten iatt åka en hållplats längre än brukligt,
se NYSyner, MjukHångla med livet, säga "wow."

andas är att spärra upp ögonen, dansa sig in
i kupén och sjunga dit hela jävla världen genom fönstret,
njuda grannen på pralin eller drambuie, säga "tjena!"

Andas är att aktivera dagen,
att göra det man aldrig tidigare gjort,
vända upp
sitt anus mot solen säga "kör!"

Att göra det man aldrig tidigare har gjort,
bada i stark färg,
som på det chefsjobbet
man ounvikligen fick för att man
råkade vara en vit man ur
övre medelklass med goehängmage
och därför helt enkelt måste vara chef
mitt i lunchrummet resa sig upp säga "faaaan!
nu är jag så där
nervös igen..."

Sedan rasa ihop under köttbullsbordet
andas lugna puckar genom lungorna tänka
"här ligger jag under köttbullsbordet
och duger..."

Sedan resa sig och med
skakbened och knappastcheflängrebenen
gå ut genom den där duktigdörren.

Och med vacklande steg kliva på den där bussen
den här gången be chauffören gastrampa er till ett land
där mjukheten inte längre behöver krypa in i bagageutrymmet,
och det enda ordet som finns kvar i lagböckerna,
är

"tjo!"