campa


  

I Onsdags kom vi på den briljanta idén att campa på balkongen. Det började med att jag föreslog att vi skulle äta middag där och slutade med att vi beslutade oss för att inte bara sitta, äta och kolla på film där utan även sova ute. Varför inte, liksom. Det var jävligt sweet fram till fem på morgonen då vi vaknade och all luft i sängen åkte ur. Det var bara att ta vårt pick och pack och lägga oss inne istället. Fast det var ju helt okey det med.

Ihop

Kära Dagbok,
Igår frågade jag chans På Tim.
Han sa ja.

Helgen

Det har varit en finfin helg. Den började i Fredags med vattenpipa och god vänners lag. Blev lite spontant en fest där det helt plötsligt befann sig fyra Gävlebor och Tim. Trevligt värre. Vi drog ut till Carmen som var ok men så jävla varmt. Hett i fel bemärkelse. Sedan Skeppsbar som var rätt trist, lite folk och tråkigt folk. Vi avslutade på Debaser och det var faktiskt jävligt mycket schysstare än det brukar vara. Jag och Tim shakade loss på dansgolvet och Sara var tyvärr lite nere och satt mest ner. Klockan fyra stupade vi i säng trötta som få.

På Lördagen åt jag och syster frukost i KistaGallerian och strövade runt lite. Sa Hej då på plattformen och jag åkte hem till Tim som troligtvis fortfarande låg och sov. Kvällen spenderade jag, för första gången på två veckor, helt ensam. Det var skönt men lite ovant. Tänk vad snabbt man anpassar sig.

Igår mötte jag upp Hanna för en fika vid Odenplan, det blev som vanligt en massa snack. Jag beundrar Hanna som står ut med allt mitt pladdrande för mer ofta än sällan har jag alldeles för mycket att säga. Fick ett sms från Adam precis när jag tänkte dra mig hemåt så det fick bli en till fika, vid Mariatorget den här gången. Efter det var vi båda rätt hungriga så vi tog oss hem till mig för film och mat. Tim slöt upp och hjälpte mig med maten som smakade riktigt bra trots tomatsås på burk, pasta och konservchaminjoner. Inget kulinariskt mästerverk men ändå helt ok. Kollade sedan på "Thank you for smoking" som var  schysst  fast den kanske inte riktigt vägde upp till förväntningarna.

Adam gick vid tolv och jag och Tim kröp ner i sängen och jag läste högt ur "Something at the window is scratching - children's tales for disturbed children". Klockan tre somnade vi, vilket är alldeles för sent när man ska upp igen klockan sju. Disciplin vart har du tagit vägen?? All in all, en perfekt helg.

The sweet life




PS. 2

Kanske inte låter som så men jag mår under omständigheterna ovanligt bra.

PS.

Mitt hopp om mänskligheten har raserats, bland annat på grund av följande;

1. Min mobiltelefon har blivit stulen och jag kan därför inte nås förrän på Fredag då jag ska få låna papis gamla telefon och förhoppningsvis har fått mitt nya simkort. 

2. Alla äckliga slemmiga kryp som inte kunde hålla tassarna borta på kvarnen i Fredags. Troligen är det någon av dem som dessutom tog min telefon. Föll ihop i en hög på sängen när jag kom hem och grät i T's armar. Har aldrig varit med om värre.
 
3. Sverige kommer under FYRA jävla år att styras av borgarna. Andra gången jag grinade den här helgen (nästan i alla fall).

4. CSN har efter TRE samtal fortfarande inte lyckats skicka mig en studieförsäkran så att jag kan få mina välbehövliga pengar. Kul liv! Nästan en till anledning till att grina.

Tur att det finns bra människor där ute som får det hela att kännas lite lättare.

bortfall

Har varit upptagen med orsaken till fjärilarna i magen. Natten till idag har vi suttit uppe från två till åtta och jobbat på ett projekt. Jag har gjort hemsidan till T's projekt. Tänk att det kan vara så trevligt att sitta uppe hela natten och jobba med ett projekt som inte ens är mitt eget. Fick lite ångest över att jag skippade skolan men nu har jag tagit igen senaste programmeringsuppgiften trots att jag inte varit med på genomgången, känns jävligt bra för nu börjar det bli svårt. Måste styra upp mig själv lite nu och få lite disciplin.

busy bee

Efter några öl med grabbarna, en dusch och lite mat är jag redo för att svänga de lurviga med Hanna och Kiia. Nästa destination - Skeppsholmen. Hoppas på en fin kväll.

Val

Snart är det val och jag är livrädd. Livrädd för att det högra blocket ska vinna. Vill aldrig se det i min livstid. Själv är jag faktiskt rätt säker på att jag kommer rösta på Miljöpartiet. Har alltid sett mig själv som Vänsterpartist (mitt val 2002 för övrigt) men helt plötsligt har mina ögon öppnats. Vet inte om det är jag som förstått vad det handlar om nu eller om MP verkligen är på frammarsch. (Synd bara att det inte har de glasklaraste valaffischerna, men de är ju snygga i alla fall.)

Miljöpartiets valmanifest

Päronen

Min pappa är sötast. Idag ringde jag honom på Mallorca och han berättade att han blev så glad att höra min röst och att han precis hade tänkt att han skulle ringa mig. Tjugo minuter pratade vi om allt mellan himmel och jord och jag glömde faktiskt nästan att fråga hur det egentligen var där nere. Igår pratade jag med mamma om olika bryderier och det känns så skönt att jag kan prata både med mami och papi utan problem. Love ya!







Juicy

Tänk vad mycker intressantare den här bloggen skulle vara om den var anonym. Ibland låtsas jag som att den är det och skiter i att jag avslöjar alldeles för mycket. Men om jag var hemlig skulle ni troligtvis få höra mer juicy detaljer. Just nu behåller jag dem för mig själv.

uppåt-tjack

Det märks att jag inte druckit kaffe på hela helgen. Nu är jag så jävla speedad efter en tiny kopp kaffe. Ännu värre att man sitter i skolan framför datorn och inte ens kan få utlopp för kafferuset. Kaffe IS THE SHIT.

Snus är inte the shit. Time to cut way back. Snusar ju som en jag-vet-inte-vad när jag sitter vid datorn. Har inte planerat att sluta men nu har det gått till den gränsen att det inte ens ger nån effekt. Kanske att man skulle köra på intervall-snusning? Trappa ner för att sedan trappa upp och sen samma sak igen. Värsta planen.

fin skit

I helgen har jag nog haft den längsta dejten i världshistorien. Eller i alla fall i min egen livstid. Från åtta i fredags kväll till typ åtta imorse. Alltså 60 timmar. Idag är jag trött men det är jävligt värt det.

Kanske är dags att komma tillbaka till verkligheten efter förra veckans alla äventyr...

fortsättningen som följer

Vad är det med den här bulleby2 egentligen? Give up! Borde man inte fatta att man har sabbat sina chanser när han inte ens fick svar på det första mailet? Snuskiga mail från främlingar på nätet går fetbort. Så fruktansvärt o-hett. Och det handlar definitivt inte om att vara pryd.

"Hey..!
Allt bra??Du är en fröjd för ögat..=)
planer för helgen? eller har du kanske lust att träffas över en öl eller en kall cider och sedan kanske ligga sked och mysa??=)

hoppas på svar, annars önskar jag dig en strålande helg..

Mvh/S."



Lost in translation

Folk verkar inte riktigt förstå när jag skriver att någonting "is the shit" utan tror att jag menar att någonting är skitkasst medan jag i själva verket menar att det är skitfint. Kollar ni inte på amerikansk tv människor? Jag kanske borde sluta använda så mkt slang men det blir ju liksom inte samma sak utan.

Steve Irwin was the shit


R.I.P

ok?

SMS till Hanna från mig:

"Asså... Klamydiadagen den 11e septermber!? Kunde de inte valt ett bättre datum. Ps. Klamydia finns INTE i ordlistan. Töntigt..."

Som om inte den dagen är tragisk nog liksom.

yikes

Fjärilar i magen. Antingen är det en gigantisk eller så kryllar det av många små. Känns både bra och dåligt. Mest bra. Tror jag?

Week-end

Fredagen innebar födelsedagsfest och det blev riktigt lyckat. I princip alla jag ville ha där var på plats och trots lite för mycket alkohol så var det längesen jag hade så trevligt.

Kvällen fortsatte på skeppsbar och det var helt ok. Bäst kanske ändå var avslutningen uppe på Mariaberget med Mats, Johan och Tim. Folköl, sensommarnatt och fint sällskap, kunde inte bli mycket bättre. Klockan sex gav vi upp och gick.

Vaknade klockan tolv av att systern ringde och var lite småsur över att hon fick sova ensam hemma hos mig (förståeligt). Kom hem klockan två och var bakis som ett as resten av dagen. Vegmål på Max och strosande på moderna muséet gjorde mig iaf lite piggare och på kvällen mötte vi upp Mats, Lars, Johan, Johanni, Malle och Linda på Pop Dakar. Lyssnade på fin musik och myster i mörkret. Hela helgen har  varit så jävla värd och det hade bara kunnit bli bättre om även William och Hanna hade varit där.

Idag är jag trött och fortfarande rätt sliten. Bäst just nu skulle vara en bra film, spöregn mot rutorna och fint sällskap.