HelgEN

Finaste helgen på länge. Spenderade fredagskvällen på jobbet med öl och trevliga arbetskamrater. Tänk vad lätt man kan få förutfattade meningar om dem man inte känner. Och tänk att man kan ha en massa gemensamt med ett gäng kontorssnubbar. Men med tanke på att även jag kommer bli detsamma så verkar det ännu dummare att dömma. Det är tur att mina arbetskamrater har lika dålig humor som jag. Höjden är nog ändå när jag och chefen sitter och garvar ihjäl oss medan de andra tittar på oss och undrar vad osm kan vara så roligt.

På Lördagen kom Adam över. Vi käkade, drack öl och tittade på South Park. Butters in my heart! Sedan fortsatte vi in mot stan där jag träffade Hanna och Adam åkte till Viktor. Hanna och jag fortsatte till Bangers n' mash på Marie Levaeu. Vi dansade oss svettiga och jag fick en komplimang som nu i efterhand känns ganska hideous. "Jag tycker det är så sexigt med programmerare". Well, är man dagisfröken så kanske det verkar exotiskt (och nu menar jag inte att klanka ner på dagisfröknar för det är typ ett av de viktigaste jobben, vilket jag också sa till killen i fråga). Det blev sent. Jag missade sista tåget men kirrade sovplats.

På Söndagen kom Adam över, ungefär samtidigt som jag själv kom hem. Jag städade, Adam surfade och sen åkte vi in till stan och strövade runt på söder i några timmar. Det var längesen jag var på så bra humör kan jag ju säga. Efter ett tag blev vi hungriga så vi stannade på ett indiskt ställe och käkade. Satt fint i kistan. Sen åkte vi hem till mig och drack kaffe och likör och det satt precis lika fint.

I veckan blir det mycket jobb, antagligen övertid, men det gör mig ingenting. Jag skulle lätt kunna bli en workaholic om det hela tiden kändes såhär. Inte för att det är en bra grej men ändå.

Kommentarer
Postat av: sara

öjj!! det heter inte dagisfröken! förskolelärare, helt annan sak! sen ska din egne syster bli förskolelärare! skärpning

2007-03-23 @ 16:46:43
Postat av: Linda E

Det var han som presenterade sig som dagisfröken, haha. Klart jag vet att det inte heter det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback