Nyårslöfte: sluta vara så jävla snäll

Jag borde vara i skolan. Men ibland är det så jävla svårt att lyfta på arslet och ta sig iväg. Fast det blir fina fisken när man väl är där. Istället sitter jag hemma och gör andra saker som ska föreställa viktigare. Jag har suttit och klippt om en film åt min man som suttit bredvid och skrivit manus i en vecka.

Borde jag vara hemma och klippa om en film åt Tim när jag har massor att göra i skolan? Antagligen inte. Jag är för snäll. Missförstå mig inte, Tim skulle aldrig begära att jag ska gör det åt honom och till på köpet missa skolan. Jag, däremot, kan inte se på när han har massor att göra och verkligen inte hinner med allt. Mitt i natten nån gång förra veckan satt jag typ och grinade över att jag inte skulle hinna i tid för allt gick åt skogen. Tim säger åt mig att sluta, att jag inte FÅR göra nåt mer. Men jag fortsätter snyftande och ger mig fan på att göra klart det, för har jag sagt att jag ska göra nåt då SKA jag det också. Ibland är jag för snäll, i alla fall när det går ut över mig själv. Därför är årets nyårslöfte att vara lite mindre snäll.

Imorgon MÅSTE jag tillbaka till skolan. Men idag gav jag mig tillåtelse att vara hemma och plugga ifatt det jag har missat. As if, jag har inte ens öppnat boken/ någon av filerna. En spark i arslet är verkligen vad jag behöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback