Home is where the heart is

  

För tre år sen, när jag var 19, flyttade jag hemifrån. Sen dess har jag bott i min mysiga etta på 42 kvadrat på Brynäs. Jag har alltid trivts så bra men snart är det dags att plocka ihop och dra vidare. Om 2 veckor (på fredag) flyttar jag till min nya lägenhet i Husby, Stockholm. 37 kvadrat med inglasad balkong är inte illa det heller men jag kommer sakna mitt hem!

Det känns kul och skrämmande på samma gång. Kul att göra nåt nytt och flytta härifrån ett tag. skrämmande med tanke på att jag aldrig har bott längre än 20 min med bussen från min familj. Nu kommer jag helt plötsligt att bo 20 mil bort. Ännu värre kanske är att flytta ifrån alla mina vänner, jag kanske inte har så många men de är dom bästa!

Jag tror i alla fall att det kommer blir bra till slut och det mesta har faktiskt ordnat sig redan, nu är det viktigaste att komma in på den där jäkla skolan också! Fram tills dess ska jag plugga en halv kurs i kulturgeofgrafi. Önska mig lycka till!

Ps. Jag har redan planer på en inflyttningsfest runt 27:e januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback