Balikongen

balkong
Det är numera så mysigt på min balkong att jag kände mig tvungen att klä på mig morgonrocken ovanpå kläderna och sätta mig där ute för att lösa korsord och dricka té klockan elva på kvällen. Med morgonrocken på så märker man faktiskt inte att det bara är 12 grader där ute. Imorrn bitti ska jag sätta mig i solen (jag förväntar mig sol!) med DN och frukost på min fina balkong!

Man lär sig nåt nytt varje dag

Igår lärde jag mig att man inte ska lämna spisplattan på hela dagen, speciellt när man inte är hemma. Jag lärde mig även att det går alldeles utmärkt att skala mango med potatisskalare.

Undrar vad jag kommer att lära mig idag...

A friend in need is a friends indeed

friends


Tack för att ni finns och för att ni gjort det här till bästa påsken på länge!



Jam

Det står en sån där syltburk med lingonsylt i mitt kylskåp. Den är halvfull men mängden lingon kan räknas på ena handen. Får man verkligen kalla det för lingonsylt? Gelesörja-med-några-lingon-i tycker jag vore ett mer passande namn.

Glad Påsk Linda

armaniI år kommer jag att besökas av en orm istället för en hare - påskharen har ersatts av glasögonormen. Eftersom jag nyligen fått reda på att jag är både närsynt och översynt, samt lite skelande och innehavare av ett inte fullt så runt öga (missbildad, jag?) så kommer årets påskägg innehålla ett par glasögon. Med tanke på att glasögon kostar minst tio gånger så mycket (och då är det ett dyrt påskägg) som det normala innehållet i ett påskägg så är det bara att tacka och ta emot. (Klicka på bilden så får du se vilka jag valt dessutom.)

Om man har tråkigt...


Mina sämre sidor del 3

Vem tappar egentligen bort en ost? Jo, jag. Ost är ju värdefullt. Att tappa bort en ost är ju som att tappa bort typ 50 spänn.

Som tur var hittade jag den igen - mjuk och mysig i skafferiet. Duh!

What's a girl to do?

Ok, jag har kommit in på utbildningen som jag verkligen vill gå. Men helt oväntat så börjar den troligtvis i Augusti istället för April som det var sagt från början.

Valen fram tills dess lyder som följer;

1. Jag fortsätter med kursen i kulturgeografi (suck) åker "hem" till Gävle och jobbar i sommar och kommer tillbaka till Stockholm i Augusti för att plugga.

2. Jag hoppar av kursen, jobbar på hemtjänsten och åker till Gävle och jobbar i sommar och kommer tillbaka till Stockholm i Augusti för att plugga.

3. Jag fortsätter kursen i kulturgeografi och jobbar i Stockholm i sommar.

4. Jag hoppar av kursen, jobbar på hemtjänsten fram till skolan börjar i Augusti.


Sa jag att jag lider av svår beslutsångest?