Skitliv

Jag vet inte om det är karma men allt tycks gå åt skogen för mig på senaste tiden, alla små saker som kan gå fel gör det:

  • Min hårtork går sönder
  • Min DVD-spelare har kukat ur men verkar under omständigheterna funka (sedan tidigare är LP-spelaren och CD-spelaren helt keff)
  • Min telefon blir stulen
  • Jag spiller vatten över tangentbordet som slutar fungera
  • Jag glömmer bort min pin-kod och får leta genom hela lägenheten för att hitta den
  • Mina nya favoritbyxor går sönder
  • Min älskade kamera får vin över sig och går sönder
  • Samma sak med min lånade telefon
  • + en massa andra småsaker som ändå brukar gå fel hela tiden

Det verkar dessutom smitta av sig till Tim som inom loppet av en vecka får böta för plankning och missar en redan betalad buss eller två till Norrköping (för att göra en lång historia kort).

Idag blev jag dock lite gladare när jag upptäcker att min kamera visst funkar om än dock är lite kladdig av rödvin, så nu är jag plötsligt en kamera rikare eftersom jag redan hunnit skaffa en ny. Och nu har jag inte så mycket saker kvar som kan gå sönder, förutom jag själv då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback