Sämre egenskaper

På senaste tiden har jag blivit medveten om några av mina dåliga egenskaper. Här listas tre av dem:

Otålig - När jag kommer på att jag ska göra/ köpa/ fixa något så vill jag göra det NU. Helst ska jag ha gjort det igår och får jag inte det jag vill ha på en gång så kan jag inte släppa det.

Oförmåga att släppa saker - Om jag väl börjar tänka på något har jag svårt att släppa det. Mina vänner får ofta bevittna detta när jag sitter på något fik och obsessar över saker alldeles för länge och för ofta. Är det något som oroar mig så grubblar jag mer än någonsin. Detta gör mig såklart också oerhört stressad.

Lättstressad - Har jag mycket saker att göra, oavsett om det ligger i en snar framtid eller långt borta, så blir jag hyperstressad. Och eftersom jag har så svårt att släppa saker så blir jag bara mer stressad. Allra mest stressad blir jag när det för stökigt hemma eller för mycket disk i diskhon. Bästa boten mot stressen brukar vara att skriva listor. Därför har jag alltid hundra påbörjade listor som ligger och skräpar i lägenheten.


Ingen av dessa egenskaper är särskilt bra i en jobbansökan, därför brukar jag ljuga rätt bra. I min ansökan har jag både tålamod och stresstålighet. Är jag på bra humör någon dag så kanske jag kan komma på tre av mina bättre egenskaper också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback